
Eko kompozyty budzą skrajne emocje. Jedni mówią po co? Inni wreszcie! Jeszcze inni są ciekawi tej technologii. Jako redagujący ten wpis nie znam odpowiedzi i traktuję to wyłącznie jako ciekawostkę. CMTK zawsze wspiera i wspierał będzie ideę produkcji z jak najmniejszą ingerencją w środowisko naturalne 😉 Uważam, że warto jednak znać wszystkie a przynajmniej bieżące trendy na rynku kompozytów.
Firma Sicomin (Marsylia, Francja) zdaje się podążać za trendem eko kompozytów nawiązując współpracę z GreenBoats (Brema, Niemcy). Kontrakt ma zakładać dostawy żywic biologicznych GreenPoxy do budowy 8,2 metrowych łodzi GreenBoats Flax 27. Skorupy mają być wykonane z naturalnych włókien lnianych, a specjalna żywica GreenPoxy dzięki celowo obniżonej lepkości ma umożliwić wykorzystanie technologii infuzyjnej.
GreenBoats, który od dekady produkuje kompozyty z naturalnych włókien do zastosowań morskich i przemysłowych twierdzi, że jego misją jest stosowanie w 100% odnawialnych i zrównoważonych surowców do produkcji kompozytów. Flax 27 to 8,2 metrowy klasyczny żaglowiec zaprojektowany przez architektów marynarki wojennej Judel / Vrolijk & Co. Kadlub i pokład zostały wykonane z żywicy GreenPoxy InfuGreen 810 i włókien lnianych w infuzji próżniowej. System posiada atest DNV-GL. Firmy chcą współpracować w roku 2020, a Friedrich Johann Deimann, założyciel GREENBOATS mówi: „Naszym celem jest ekscytowanie ludzi kompozytami z naturalnych włókien. Produkty GreenPoxy firmy Sicomin pomagają nam tworzyć zrównoważone kompozyty bez kompromisów w zakresie wydajności i wyglądu”

źródło: www.compositesworld.com